Om oss

Det som gör Miss Janna så unik är att vi inte började som ett varumärke som ville göra badkläder. Vi är ett märke som såg ett stort fel i branschen som inte tillverkade badkläder som var tilltalande för kvinnor. Så det fixade vi!

Det största problemet var att inte känna sig bekväm i badkläder. De flesta bilder fokuserar antingen på att få så mycket sol som möjligt, avslöja allt eller att täcka så mycket som möjligt.

Vi ville ha badkläder att må bra i. Dem skulle ge oss självförtroendet att gå till stranden och ta bort stressen med att ha på sig badkläder. Så vi uppfann plagg som är smickrande, men inte för avslöjande och framför allt bekväma att bära.

Genom att komma från en skräddarbakgrund var den perfekta passformen något vi jobbade hårt på från början. Att inte veta hur andra gör badkläder har varit en stor fördel eftersom vi har kommit med lösningar som tar hänsyn till bäraren i första hand istället för att fokusera på de traditionella metoderna för att tillverka badkläder. Våra baddräkter får dig till exempel inte att känna dig klämd eftersom längden är anpassad så att du kan stå högt utan att baddräkten drar i dig - en kommentar vi hör mycket.

Vi lysnar alltid på att våra kunder kring deras feedback. Vi tillverkar badkläder för kvinnorna som bär dem – det är därför vår marknadsföring riktar sig till kvinnor och inte för andra, som ser på kvinnor i badkläder. Vi använder olika kroppstyper eftersom det är viktigt att porträttera alla bärare, inte bara ett litet urval.

Allt började 2010 när Janna gjorde sin alldeles egna baddräkt åt sig själv.

-Jag kunde inte hitta en baddräkt som jag trivdes i. Jag skulle gå på en fest med theam O'hoy sailor så jag ville ha en knock out baddräkt. Jag gjorde en del efterforskningar och fann att 50-talets estetik var väldigt tilltalande med skärningar som framhäver  kroppen men ändå med bra täckning för att inte känna sig exponerad på festen.

Jag hittade några tryckta tyger från USA och eftersom frakt därifrån till Sverige är dyrt köpte jag flera tryck vilket gjorde att jag fick en hel del badkläder. Vad skulle jag göra med alla? Jag ordnade en fotografering och laddade upp bilderna till min hemsida. En butik kontaktade mig och ville sälja dem och allt tog fart därifrån. Sakta växande in i det varumärke det är idag.